Необхідно мати:
- Документи. Великописарівский район є прикордонним. Для громадян України буде достатньо водійського посвідчення.
- особисту аптечку
- головні убори(захист від сонячного та теплового ударів, в гарну погоду ви будете увесь день знаходитись на сонці)
- одяг з довгим рукавом(в сонячну погоду можна згоріти вельми швидко)
- шорти\штани, що закривають коліна(в сонячну погоду можна згоріти вельми швидко)
- великі пакети для сміття – знадобляться як для самого сміття, так і для пакування своїх речей
- теплий одяг на вечір\ніч
- накидку від дощу — місця займає мало, а нерви та здоров’я економить непогано, перевірено)
Бажано мати:
- перчатки: велосипедні або звичайні будівельні
- Мочалку(для прибирання води з плавзасобів, при активному використанні весел вона буде потрапляти )
- Тент(Дощ пішов – тент встановили. намети сухі, час зекономлено)
- гермоупаковку(гермомішок) – і ваші речі будуть гарантовано сухими, навіть після перевороту байдарки.
- карту місцевості – щоб орієнтуватись де ви знаходитесь: планшет\телефон може сісти, а карта – ні 🙂
Правила експлуатації байдарок:
- Завантажувати і розвантажувати байдарку дозволяється тільки на глибині 20 – 40 см, щоб уникнути порізів оболонки зануреними предметами з гострими краями;
- Посадка в байдарку здійснюється на глибині 20 – 40 см; першими в байдарку сідають матроси з веслами, після чого відштовхуючись від берега в неї сідає капітан (рульовий); при посадці рекомендується розташовувати п’яту точку якомога нижче до води, щоб не перевернутися;
- Всі речі в байдарці повинні бути прив’язані (і особисті, і групове спорядження) не в залежності від того, на якого рівня складності маршруті ви перебуваєте, інакше при несподіваному перевороті все речі потонуть або розпливуться річкою;
- Не допускається залишати в байдарці вільні мотузки, які можуть захлеснути ногу, руку або інші частини тіла при перевороті байдарки;
- Приставати до берега дозволяється тільки проти течії і тільки БОКОМ, при цьому байдаркою управляє тільки капітан. У разі причалювання носом, виникає важіль і велике навантаження на алюмінієві деталі каркасу. Далі байдарка рух продовжити не зможе. Ремонт в походних умовах неможливий.
- Переносити дозволяється тільки порожню байдарку, звільнену від речей, інакше відриваються ручки, відбувається деформація алюмінієвих частин каркаса (а найчастіше поломка), і байдарку вже неможливо розібрати;
- При проводці плавзасобу не можна перебувати попереду судна, а тільки ззаду або збоку: сила тиску води на плавзасіб на течії величезна і плавзасіб може притиснути вас до перешкоди;
- При наявності високих хвиль (від моторних човнів, водних мотоциклів, катерів) байдарку слід розвернути носом до хвилі, щоб уникнути перекидання
- При перекиданні байдарки під час сплаву забороняється перевертати байдарку назад (повітряна подушка, що утворюється під байдаркою і ємності непотоплюваності дають достатній запас плавучості). Дал плавзасіб в такому положенні варто перемістити до берега, і тільки там, на мілководді, перевернути його в сплавний стан, злити зайву воду і продовжити похід.